Gåsahoppet och träning!

Blev visst en liten paus här ;) haha


Påskhelgen var vi som många andra nere i Skurup och tävlade i Nils Holgerssonhallen!
Det var med blandade resultat vi återvände hem i södags.
Fick till två nollade lopp och ett med 5 fel och 3 disk..

Dem diskade loppen var riktiga skitlopp! Det ena sket bixx totalt i mig och när jag väl fått honom upp på balansen dit han kulle å bara rejsade han ner och gjorde running på kf, INTE OKEJ!
Jag gick av banan eftersom det inte ens är lönt att fortätta när han är på det humöret!

Det andra diskade loppet tjuvstartade han! så jag gick tillbaka och satte om honom, verkligen helt toppad hund som inte brydde  sig vart han sprang bara han fick röja liksom, INTE HELLER OKEJ!

Men ett av dem diskade loppen var verkligen inte hans fel!
Vi var på väg att göra ett riktigt kanonlopp på en väldigt svår bana, det var hoppbanan ifrån fredagen..Det var svårt för mig at hitta var jag skulle placera mig på banvandringen men när vi väl körde så gick det kanon förutom på ett ställe där jag står helt felriktad och när jag kommer på det är det försent för längesen, TYPISKT !!
Riktigt klantigt var det!

Dem två nollade loppen var helt okej, det ena kunde jag varit bättre i, jag var inte rätt placerad så Bixx fick reda upp det själv men det lyckades han med :)
Det andra kändes väldigt bra det va verkligen VI som prang på banan och han var med mig hela tiden :)!!

Sen körde vi ett lopp med 5 fel, jag blev för stressad och skrek på balansen för mkt så han hoppade av iatället, PUCKOELIN!

Ni kan tro att jag tränar störning på KF med Marwin ;)

Summa av kardemumma så är jag rätt nöjd med helgen. Det är väldigt påfrestande för både förare och hund att va tre dagar i en hall med massa ljud, man blir trött i huvudet av att bara sitta rakt upp och ner..


-----

Ikväll var det MARWIN  träning och han är så duktig!! Slalomrörelsen har han fått in riktigt bra och det går fort nu. idag körde vi åtta pinnar utan hjälpmedel, duktig hund!!
Det är kul att träna en hund helt från början med grundträning, speciellt när man ser att ha verkligen förstår vad jag menar, säger jag runt så är det liksom runt och inget annat, han är så fin och bara gör vad han ska  :)

Som sagt så börjar vi pussla ihop lite nu, nu börjar snart dem svåra bitarna men det får bli en utmaning :)


ska försöka skriva lite oftare och komma ihåg att filma mer :) VI SES


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

daysbyelin

En Blogg om mig ( Elin ) & mina hundars bravader !

RSS 2.0