Lite träning i snön!

Efter jobbet plockate Kitty upp mig och så åkte vi och tränade, ja vi är galna och tränar i snön men hundarna gillar det och vi har ju krav efter väderförhållandena..

Idag blev det en hoppkombination för Marwin med lite av varje i för att jag ska checka av vad han fattar och inte fattar. Jag tycker han fattar bra och han var duktig, dock måste jag lära mig att han inte orkar träna så länge. Han blir trött i sin lilla hjärna  :)


Här är kombinationen, jag gjorde två olika och jag gjorde även lite andra svängar men det var såhär den va tänkt för lilleman :)
Här fick jag in både ut, runt, fram med blindbyten, bakombyten och jaakkosvängar så det kändes som en bra liten kombination.
Vi har nästan precis börjat sätta ihop olika saker i samma kombination just för att jag ska se om han verkligen fattat runden gjag lagt på dem olika sakerna och bytena, och det har han bevisligen gjort :) superroligt att se utvecklingen på min svarta fara!!

Sidan av jobbar vi med slalom och kontaktfält, det går sakta men säkert framåt!
Det tar ju sin lilla tid o man vill ha en bra grundträning därför var det ju J*vligt onödigt att det kom massa skitsnö mitt i vår planering, himla dumt!!


Nu har jag en trött hund brevid mig i soffan så han har nog fått sitt idag, själv ska jag mysa ner mig och kolla på tv en stund innan sängen kallar!
´
VI SES



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

daysbyelin

En Blogg om mig ( Elin ) & mina hundars bravader !

RSS 2.0