förstörelse - Klippan i ett nötskal

VARFÖR BOR JAG HÄR? kan man fan undra!

Igårkväll krossades rutor på skolor här runtom i Klippan, det är så lagom kul när det ska åtgärdas för vems skattepengar är det som lagar dem där rutorna?
Dessutom så håller dem på att renovera den ena skolan för massor av pengar för att dem ska få det fräscht och fint, nä men då går vi och krossar rutor där! ÅH, jag blir så förbannad!!

Senaste nytt (som jag la ut en artikel ifrån på facebook) är en frisörsalong som någon krossat rutan på och slängt in någonting som brann som därefter gjorde så hela salongen brann ner invändigt! ( tack gode gud att det inte var vår) Det är en helt nyöppnad salong! Där är väll en och annan oklarhet om branden kan man väl säga men ändå!
Ovanför den där salongen finns vanliga lägenheter som folk bor i, fattar man att man riskerar människors liv när man gör sådana saker egentligen? Det kunde ju gått hur illa som helst!!

Blir så jävla trött på folk som går runt om kvällarna och bara förstör för att det "är roligt". Det är ofta affärer eller frisörsalonger får rutorna krossade ( samma salong, olika affärer).
Självrisken på en ruta är ju sjuuuk och går då inte rutan sönder utan den bara spricker så limmar dem ihop den om ägaren inte har råd att byta just då och då ser de ut som skit när man går förbi och hur trevligt är det att se mitt på storgatan?

Fantastiska Klippan! Är Glad att jag inte bor inne i "centrum".



Ikväll är det iallafall träning, Mia (yourdoginfocus.com) gör banan idag, jag hoppas på lite klurigheter och olika lösningar, det brukar bli bra!
Men först är det hardwork på jobbet!!

VISES






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

daysbyelin

En Blogg om mig ( Elin ) & mina hundars bravader !

RSS 2.0