Om, ja, det mesta !

Tjenixen!
Jag har dragit mig lite för att skriva i bloggen men nu känner jag väl faktiskt att det är dags!

Som många vet var det Landslagsuttagningar förra helgen i Smedjebacken,
jag och mamma åkte dit och tampades om platserna.
Jag tänker inte gå in så mkt på loppen men två disk, två femfelare och två nollor fick vi med oss iallafall.
Jag och Bixx låg ganska bra till efter första dagen men åkte snörpligt ner till 12:e plats efter en dum idiotdisk i ena klassen sista dagen.
 Allt vilade på sista loppet som gav dubbla poäng! Vi hade startnummer 1 och under hela banvandringen gick jag och pratade med mig själv, jag bestämde mig för att nu var det faktiskt dags att sätta den där spiken i kistan som behövdes.
Det gjorde vi, vi nollade jag och Bixxan och det var inte så dåligt lopp heller! Vi slutade tvåa och var några ynka poäng ifrån en landslagtruppsplats ( tror de va sju poäng).

Jag var ledsen det ska jag erkänna men jag var samtidigt stolt! Så jäkla stolt över min älskade prins och att vi satte det när det gällde i sista loppet. Vi gjorde mycket fina lopp i helgen och det kändes stabilt, vi har tränat sektionerna där vi diskade oss och nu laddar vi inför SM istället.

Nu idag var det första tävlingen efter uttagningarna. Landslagsledningen ska välja ut  "wildcards" till i varje storlek som ska vara med i truppen och tampas om vm/nm platserna. Därför är det bara att köra på och visa att vi vill och kan, sen kan man liksom inte göra mer!
Dagens tävling resulterade i en vinst i ag och en tredjeplats i hopp och det kändes ju inte alls fel!! Dessutom nollade vi ena lagklassen och fick 5 fel i andra så det var också bra lopp!

Jag fick också springa med en lånehund idag som heter Zingo och han gick ju sm en klocka, så snäll och duktig hund!! 4 nollor fick vi till minsann, lite blandade resultat :) Det var fantastiskt roligt att köra honom så tack för lånet Agneta :)

Nästa helg styr vi mot Falkenberg sen är det lite paus innan sm, sen, ja sen görs valet om trupplatserna och jag hoppas såklart på en plats i år!! Den som lever får se helt enkelt :)


Grattis vill jag säga till Mamma och Kid som vann hoppklasen idag :) ni är GREAT!!


VI SES


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

daysbyelin

En Blogg om mig ( Elin ) & mina hundars bravader !

RSS 2.0