Njudung + tillägg

Helgen som var så åkte vi till Njudung för att tävla, det var utlovat regn regn och regn så det var ju bara att packa ner massor med kläder, stövlar och regnjackan..
Vädergudarnna hörde nog mina böner för det va minsann fint väder båda dagarna, det var inte förrän vi var på väg hem som det fullkomligt öste ner, men de kunde ju vi skita i för vi satt ju torrt :)

Tävlingen flöt på bra och det var en trevlig liten tävling med bra rastningsmöjligheter eftersom det låg mitt vid skogen! GREAT!
Även tävlingsresultaten var bra för min egen del, Bixx gick som en klocka och vi nollade 3 av 4 lopp, båda första dagen och hopploppet andra dagen. I ag loppet klantade jag mig och stannade i fel position, jag hann inte räta upp mig så på något vis trodde Bixx att vi inte skulle upp på aet och vi fick en vägran, resten av loppet flöt fint och jag var nöjd ändå. Det var roliga banor tyckte jag, inte så svåra men ändå några knicksigheter..

Nästa Stopp för tävling Är Tranås nu till helgen, hopps på fler nollade lopp och härlig känsla där :)

Marwinträningen går framåt, senast vi var på klubben körde han hela balansen utan att fega ur, duktig pååg!!!
När vi var i Njudung så användes ena banan som framhoppningsbana på söndagen så vi gick ner där och provade slalom och nog fan satte han 12 pinnar utan hjälp av bågar/galler, ibland chockar han rejält minsann :)
Han har fått in mönstret i slalom så nu är det mest att tränatränaträna för att få säkerhet..
Var nyss ute 0ch tränade lite slalom (6pinnar för jag har inte fler) vi focuserade på ingångarna. Jag vill se om han fattar vilken sida även om man inte kommar rakt på.. Nån miss blev det men han va riktigt duktig och satte ingångarna överalltifrån, faktiskt några riktigt svåra också.. Så jäkla kul att se när poletten trillar ner, så nu ska vi bara träna på så får vi se vart det leder :)

VISES


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

daysbyelin

En Blogg om mig ( Elin ) & mina hundars bravader !

RSS 2.0