4 tassar till SM 2012 : )


I helgen var det lagtävling i borås! Det var lag x4 lopp och vi behövde 2 pinnar för att kvala in till årets sm!
Det var bara såpass med lag så att det blev 2 pinnar till varje lopp så det gällde att köra.

Första loppet gjorde Bixx jätte bra, i slutet var en sekvens där jag inte var med överhuvudtaget så det  blev lite skakigt där och fram till aet där han hoppade,( ajaj!! ) men vi lyckades ta oss i mål iallafall..
Andra agilityloppet sprang jag på vid aet och då gick han ju ner superfint men efter aet var ett hopphinder rakt fram och sen skulle man svänga vänster till en tunnel. På banvandringen var jag ju supersäker på at jag skulle få in ett blindbyte sär emellan hindret och tunneln och det hade jag fått också o jag hade gjort de där jävla blindbytet i tid och inte väntat tills jag själv nästan springer in i tunneln och trycker Bixx utanför!! Usch vad sur jag va på mig själv, så dååligt av mig, körde på som fanken ändå och fick ett bra lopp efter den lilla incidenten!

Sen var det hopplopp A, Nu jäklar var jag taggad och jag sprang som fanken och Bixx gick som en klocka, jag kunde väl varit lite snabbare i slutet som var en raka med lång tunnel och två hopphinder men annars kan jag inte klaga på särskillt mkt, äntligen en nolla!

HopploppB kändes ochså bra men då började man med lite svängar och sen en lång raka ner till slalom, jag valde att vara på "utsidan" eftersom jag aldrig hunnit fram att "peta" in honom i slalom, han gick fint mot slalom och eventuellt kanske jag skulle lagt till ett "bixx slalom" precis innan för han gick in fel. Jag tycker dock att han borde ha fixat det själv eftersom jag var på utsidan och var en bra bit ifrån så jag inte störde honom. Menmen hem och träna kanske ? ! 5fel igen men körde på och fick bättre tid än många andra som nollade trots en vägran så det kändes bra ändå.. INGA DISKAR för någon i laget!! SUPERBRA

Tack laget för en rolig tävling och för att ni är klippor när en annan får fel!!
på denna tävling får jag nog ge Linda nått litet extra för hon körde två hundar, nollade sot i ALLA lopp som är med i vårt lag och fick en femma med glittra ( hon var trött i slutet och då rev tyvärr lilla gammeltanten) som är med i ett annat mediumlag. Altså nollade hon 7 av åtta lopp, DE är inte illa, grymt Linda!

Det hela slutade med att vi vann 2 lopp och kom tvåa i ett, och typ kanske 4a i ett eller nått helt suveränt ju!

TJOHOOOO!

VI SES



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

daysbyelin

En Blogg om mig ( Elin ) & mina hundars bravader !

RSS 2.0