Snart helg igen!

Tiden springer iväg som bara den och jag vet inte riktigt om jag hänger med.
Ibland känns det som att tiden springer och jag står kvar och sen måste jag springa fort som fan för att komma ikapp!!
Får helt enkelt öva mig på att hänga med i svängarna eller så får jag springa fortare....

Det har varit en intensiv vecka på jobb men jag har ändå fått in mina 2 träningar. I tisdags var det mest katastrof, det var rivningar det var "jag väljer själv" hinder för Bixx och han bara skällde och skällde och skällde. Hur i hela världen ska han kunna höra vad jag säger och kunna se vad jag visar när han bara skäller och snurrar och springer på alla hinder som finns? Han är kanske inte så gammal i huvudet trots allt, haha!

Igår tränade vi igen och då gick det lite bättre, fortfarande lite skällande och okoncentration i vissa delar men då fick jag säga ifrån och sen var det bra med det. Han gick riktigt bra i vissa delar och jag ser fram emot tävlingen i Linköping på lördag!!
Det är dags för oss att plocka lite poäng om vi ska ha någon som helst chans att ta oss till EO, det hade ju varit så fantastiskt roligt men jag tror det kan bli svårt..

Lilleman fick springa lite också och han är ju fantastisk!, vi övade på starter där jag måste gå i sidled och inte stå och visa precis vart han ska springa, förstår ni ? '


Jag är den röda pricken :)
En enkel och bra övning på att han ska ta hinder utan mig också (om jag inte sagt någonting annat)
Det klarade han väldigt bra :)


Nu blir det Jobb VI SES


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

daysbyelin

En Blogg om mig ( Elin ) & mina hundars bravader !

RSS 2.0