Danmarkstävling!

Tjena! sitter här mitt i natten när man borde sova men faktiskt så var det inte alls längesen jag kom hem från tävling..
Imorse åkte Jag och Mamma, och hundarna ( minus higgins ) till Danmark för att tävla på deras inomhustävling i vallensbaek.
Det var dubbla klasser denna gången så det var väl mycket därför vi kände att det var lönt att åka dit, och så va det ju det där sista certet som jag och Bixx behövde! ( vi behöver precis som i sverige ta tre st cert i danmark för att vi ska bli champions medans dem endast behöver ta ett i sverige)

Vi började med agilityklasser och för mig och Bixx gick det inte alls, helt övertänd hund och lite för loj förare är då inte någon bra combo!!
Mamma och Kid hade inte heller nån tur med sig men dem gjorde snygga lopp iallafall och det såg mycket fint ut!
Sen var det då dags för hoppklasserna och jag var tvungen att skärpa till mig om jag ville ha det där certet, många svenskar fanns på plats för att jaga samma som mig!!

Jag gick ut som sista startande och fick lite peptalk av Maria Harrysson ( med pudeln Elis i medium 3)
slog mig lite lätt på kinderna för att vakna till och gick ut och körde, det var slit men vi kom i mål nollade och gick in på en andraplats och fick certet!!

Så från och med nu kan Bixxan titulera sig - Svensk hopp champion, Svensk agility Champion OCH Dansk springchampion! - Min fina blåa hund som visar vad han kan i precis rätt tid!!


Sen hade vi en hoppklass kvar att köra, lite knasiga vinklar tyckte jag när jag gick banan men det gav sig när man väl var inne på banan och körde, vi kom i mål även här och blev tvåa även i denna klassen :)

Mamma och Kid gjorde ett felfritt lopp med ganska mycket kludd men dem tog sig i mål  och blev till slut 4:a ( ettan tog certet ) Dem va på samma sekund med massa kludd på banan så ett felfritt lopp hade troligtvis gett både certet och förstaplatsen menmen, näsa skjuter ingen hare som man säger!
Fina kontrollerade lopp har dem gjort iallafall och jag är helt säker på att hon är nöjd med det :)
Kid han är alltid nöjd när han får jobba :)


NU ska jag minsann gå och lägga mig!

VI SES


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

daysbyelin

En Blogg om mig ( Elin ) & mina hundars bravader !

RSS 2.0