Linköpingshelg

Äntligen var man hemkommen, borta bra men hemma bäst!

Igår åkte vi upp till Linköping, vi skulle tävla och sen titta på Kid/Stacy valpar dagen efter.
Vi hade berett oss på att inte vara i säng förrän mitt i natten eftersom Linköping gått ut med att enligt deras beräkningar så skulle tävlingen vara slut typ kl 1 på natten..
SKÖNT att folk valt att få startpengarna tillbaka och struntat i att komma för vi var därifrån vid 10 tiden och det rullade på mycket fint på tävlingsplatsen :)

Resultatmässigt?
Vi började med agilityklass och det var inte särskillt klurig bana, några fällor som man lätt kunde missa om man inte var vaksam. Jag bestämde mig för att prova lite byten och pressa på kontaktfält och det gick precis som det skulle även om jag kände mig klumpig i vissa byten så fick Bixx en fin väg. En liten krasch när vippen slagit ner ( jag tror att ena benet vek sig under honom så han föll i backen med huvudet) men annars helt okej lopp som ledde till en tredjeplats, duktig Bixx!

Hoppklassen var inte heller svår men där var lite vägval för föraren som man kunde klura på och med facit i hand önskar jag att jag gjort annorlunda, en vägran på en tunnel och sen släppte jag ( pucko elin ) och det blev en sväng hit och dit men jag gjorde iaf färdigt banan..
Ska bygga upp en kombination av den banan en dag så jag kan göra om och göra rätt :)

Idag var vi och tittade på Kid/Stacy valpisarna! Dem var livliga och orädda och väldigt väldigt söta.
Ska bli väldigt roligt att se vad det blir av dem små. Dem va häftiga allihop och "kampade" och brottades och sprang fram och tillbaka sen deckade dem i en hög tillsammans under en byrå, så söta så!

nu blir det en lugn Söndag och sen är det hard workwork! VI SES


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

daysbyelin

En Blogg om mig ( Elin ) & mina hundars bravader !

RSS 2.0