Tisdagsträning!

Yesyes, som sagt så tränade vi igårkväll i ridhuset.
Det blev en fartig bana som ändå var utmanande på sina ställen & faktiskt riktigt svår att få till i en sekvens!
Det är kul tycker jag när man får utmana sig själv, jag personligen är väldigt klumpig när jag springer.

Jag har svårt för vissa byten när jag ska byta sida på kroppen och vända mig snabbt, är verkligen stel och osmidig och det behöver jag träna upp :)
Bixx skötte sig jätte fint och det var en skön genomkörare inför helgen och malmöINT!
Marwin fick testa slalom igen efter lite vila på det, har bestämt mig för att köra igång slalomträningen på riktigt nu. Han var duktig och behövde påminnas lite men annars fattade han.
Jag kör med nät/kompostgaller, dock ej hela vägen utan på 8 pinnar igår så hade han nät mellan 2:a och 3:e och mellan port 6 & 7.. Hoppas på att detta fungerar nu :)

Jag känner mig jätte taggad för tävlingen på lördag men sen kom jag på att det är nytt ställe och den gamla mattan är tillbaka ( förra året sprang vi på packad grus). Bixx halkar ju oftast väldigt mkt på mattor tyvärr, meen vi får göra det bästa av saken och träna lite på sånt som vi har svårt för :)

ar varit lite dålig på att ladda upp filmer på lilleman men det beror på att vi inte har tränat så jätte mkt senaste veckorna, så jag ber om ursäkt för det och ska försöka bättra mig :)


Snart ska jag bege mig jobb, jobbar till 5 idag och sen ska vi på visning på Marina Plaza i Helsingborg. Det ska bli spännande att se vårens nyheter tycker jag, checka in vilka färger som gäller och lite roliga klippningar :)
Hoppas dagen går fort!!





VI SES!





Kommentarer
Anonym

Jag tränade Spice i kompost och hon lärde sig slalom jättesnabbt.

2012-03-18 @ 18:05:40
elin

Ja jag tycker dt går bra och dem lär sig rörelsemönstret fint och snabbt:)

2012-03-28 @ 11:57:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

daysbyelin

En Blogg om mig ( Elin ) & mina hundars bravader !

RSS 2.0