Träna, träna, träna. Gör om, gör rätt!

Kom hem från träning för en stund sen, nu äntligen kan man vara ute och träna utan att både vi och hundarna fryser rumpan av oss eller blåser bort.

Det blev agilityträning på Åstorps BK idag, Bixx var laddad och rev hej vilt första rundan på banan. Han hade liksom inte riktigt tid att hoppa i en sekvens så jag fick lägga honom ner och börja om.
Andra rundan gick han som en klocka, helt rätt och inga riv.  Duktig hund!
 Det känns verkligen bra med honom nu och det är så skönt, jag hoppas på ett fint år för oss eftersom han börjar bli gammal nu så hade det varit fint att uppnå vissa saker detta året, nästa år kanske han inte kan ligga i toppen längre när vi nollar.

MArwin fick springa en liten del av banan som innehöll hinder och tunnlar och idag var han riktig räserråtta minsann :)
Vi gjorde även balansen, där finns en liten hemmabyggd balans som kanske är en halv meter ovanför marken och 4 m lång eller något i den stilen, fantastiskt bra för marwin! Han tycker att det är ganska högt upp på den vanliga stora balansen så om vi kan få denna lilla balansen att vara skiiiitrolig så kanske den höga är lättare sen :)
När han väl fattat att man faktiskt skulle springa på den där balansen så gick det jättebra! "Vi kör två på två av" som beteende och det fungerar bra :)

Det känns som att vi har många av pusselbitarna nu och nu är det dags att börja pussla ihop dem men vi tar det lungt och i vår takt. Jag är ute efter att Marwin verkligen ska bli genomgrundtränad eftersom jag aldrig riktigt gjorde det med Bixx, han har liksom fått lära sig efterhand men så är det med första hunden. Bixx är min läromästare helt enkelt! En helt underbar läromästare, min prins!


Min fina blå! Det kallas KÄRLEK!




VI SES





Kommentarer
mamma

Ni e helt underbara... ni är ett team nu. Det är fantastiskt roligt att se:-)

Jag hoppas innerligt att 2012 blir ert år.



Kram

2012-03-28 @ 20:40:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

daysbyelin

En Blogg om mig ( Elin ) & mina hundars bravader !

RSS 2.0